DİĞER
"Güvercinler Gittiğinde’nin bir 'aşk romanı' olduğu kadar, bir bildungsroman olarak da okunabileceğini, çünkü bir olgunlaşma sürecini anlattığını savunmak istiyorum: Natalia adlı başkişinin önce 'Colometa' olup sonra da bunu tam yitirmeksizin (yadsımaksızın) yeniden ve daha yüksek bir düzeyde “Natalia” haline gelme süreci. Demek tam bir aufhebung, Hegel’in ünlü terimiyle."
Peki ama neden gidiliyor “bu ülke”den? “Yeni ülke”, yeni bir hayat mı demek sahiden? Bahar Çuhadar Yeni Ülke Yeni Hayat kitabını İlksen Mavituna'ya anlattı...
Kültür-sanat gazetecileri, mesleklerinin durumunu, kültürel iktidar tartışmasını, ve varsa eğer çıkış yolunu anlatıyorlar...
Nohut Oda; izlek, anlatım ve dil bakımından diğer iki kitaptan çok farklı olmasa da Kesmez'in bu sefer dil konusunda daha tutarlı olduğunu ve kurgu hatalarını en aza indirdiğini söylemek mümkün...
Yazar, şair ve çizer Unica Zürn, benzersiz hayatı ve üretimiyle bir parçası olduğu sürrealizm akımının ete kemiğe bürünmüş hâli gibiydi...
Kültürden kültüre değişen çocuk edebiyatları, çeviride yaşanılan sıkıntılar, alanın zorlukları, kısıtlamaları ve daha fazlasını merak ettik; sorduk, soruşturduk...
Gürsel Korat, Unutkan Ayna romanıyla Orhan Kemal Roman Armağanı'nı, Bahar Aslan Moskova Defteri adlı öykü kitabıyla NDS Edebiyat Ödülü'nün sahibi oldu
Halil İbrahim Bahar'ın, şiiri üzerine ömür boyu düşünen bir insan olduğu öne sürülebilir. Ama, bu kitap çıkana kadar, şiirleri konusunda yerleşik bir fikrimiz oluşamamıştı
Mekruh için bir yerin hangi dinden hangi ırktan olduğu değil, hangi parayla dolu olduğu önemli olduğundan Amerigonya’dan hoşlanmasa da parasına tapar, o şehrin parasını küplerde biriktirmekten özel bir zevk alırmış
Melisa Kesmez: Dışarıda kıyamet koparken kapını pencereni kapatıp hayatına devam etmek bir seçenek, ama benim için öyle bir şey mümkün değil. Etrafımdaki her şeyle birlikte ben de arızalanıyorum...
Aslında çevirmen kimliğiyle tanıdığımız, Türkçe edebiyattan Almancaya çeviriler yapan Sabine Adatepe'nin ilk romanı Bahar, Türkiye'de yayımlandı. Adatepe ile Bahar'ı ve çevirmenliğini konuştuk...
Bahar Gökpınar, Ayşe Leman Karaosmanoğlu’nun yaşamına feminist bir okumayla ışık tutarken, biyografi yazımının matematiğini görünür hale getirip, sorunlarını da tartışmaya açıyor
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık